Friday, November 15, 2013

kahwin.

salam alaykum wrt!

mmng berjanggut sekali baru post..
last post sebelum ni, tak kahwin pun lagi..
tetiba skrng ni ak dah kahwin. lol!

mmng cepat masa berlalu.
aku kenal suami aku ni pun kejap sgt.
jumpa pun kalau time kelas je..kelas tu pn dua bulan sekali..
jumpa pun sekadar sua muka, tegur sesikit..
msg2 pun jarang2..
mmng tak bercinta langsung lah senang cite.

sekarang dah 2 bulan kahwin...
suami aku ni sgt gentle..hiks.
mn tak, baru berkenan terus jumpa parent...hehehehe
mampu?
mak aku cukup berkenan!

memang betul lah org kata, bercinta lepas kahwin ni lebiiiiih indah.
hehehehehe
mana tak, masing2 tak tahu lagi psl masing2..
tp aku sgt syukur Allah bg aku pinjam seorg suami yg elok akhlak dan agamanya.
jadi imam, hafal a lot of surahs in the quran.
sgt jujur walaupun dgn duit sen2 je..

and Allah maha mengetahui,
Allah jodohkan saya dengan seorg lelaki yg sekufu dgn saya.
we both love to go to kelas agama, and we both have the same ideology.
hehe!

nasihat untuk perempuan yang belum kahwin:-
1. jgn risau tentang jodoh. buat apa nk risau kan bnde yg Allah dah tetapkan!
2. mana yg dah ada calon, tlng kahwin cpt. jgn risau psl duit. ni serius. hantaran aku rm6,000 je. tp tak terasa pun bebanan buat majlis kahwin tu. serius! remember, rezeki tu dr Allah. bukan dr manusia!
3. kahwin sbb anda mmng nak kahwin bukan sbb sedih ramai kawan lain dah kahwin!
4. alasan 'rasa mcm tak ready lagi' tak valid!

nasihat utk lelaki yg belun kahwin:-
1. jgn risau tentang jodoh. buat apa nk risau kan bnde yg Allah dah tetapkan!
2. start kumpul duit dr sekarang. jimat duit gaji.anda mampu lakukannya! xnk kumpul duit, x dpt kahwin.!
yg tak nak kumpul duit lagi tu xyah gatal lah nk ada awek lagi yg kononnya nk buat bakal bini. ada awek lg lah susah nk nyimpan duit..
3. kau kalau nk tunggu kau bebetul ready baru nak kahwin, sampai kau 40 tahun lah baru kau boleh kahwin!
true story bro.
4. start hafal surah2 pendek..malu lah kalau kau stakat al-fatihah dan 4 kul je. mohon terasa..hakhak

akhir kata, semoga Allah kurniakan anda semua jodoh yang terbaik dan yang menyenangkan hati anda.
insyaAllah! amin!

No comments: