Wednesday, November 16, 2011

kahwin awal

hai. umur saya 21 tahun. saya nak cakap pasal kahwin.LOL

tak serius..mmng nak ckp pasal kahwin.
hari tu masa g johor, ntah mcm mn malam tu ckp pasal kahwin.bersama kwn2 dan pensyarah.

aku mmng sentiasa akan cakap aku nak kahwin awal. sbb apa yg kita cakap tu adalah satu doa insyaAllah..apa salahnya kahwin awal? daripada keep on buat maksiat.kan? lagi pun rezeki akan lebih murah lepas kita kahwin.

and my dream wedding is to be married at masjid. seriously. aku nak akad nikah pagi tu, pastu terus buat makan2. aku tak nak wedding yg grand2 sgt nih. apa yg penting bg aku keberkatan dari Allah SWT. tp tu lah dia, kesian kt parent aku lah pulak nnt. nnt takut org kata apa pulak. biasalah melayu dan persepsinya. kawin tak grand, mesti dah kene 'tebuk'.. mcm *tuuut*..! lg pun aku anak sulung.....

tanggapan org skarang ni, kahwin ni menyusahkan, nk kene carik duit bnyk2..nk buat majlis grand2..tp perlu ke? kahwin ni sepatutnya bukan bnde yang menyusahkan kita. tp satu bnde yg memudahkn kita.

till then..salam!

No comments: