Wednesday, November 20, 2013

"Hold A Door" campaign

Salam alaikum wrt dan selamat pagi!

pagi tadi saya dapat forwarded email dari suami saya..saya agak tertarik dengan awareness yg ini!

credit to DnD PP(T)SB
 
Hold A Door atau dalam bhsa melayunya 'Tahan Pintu Untuk Orang Lain' ni bagi aku merupakan satu awareness yang memang patut diterap dalam masyarakat Malaysia. cewah kau. cakap mcm speaker agung.!
tapi betul lah, walaupun bnde ni nampak remeh, tapi akan bagi a big impact kepada semua org.!

saya faham gak stgh laki tu xnak tahankan pintu utk prmpn sbb nnt tkt prmpn tu perasan yg laki tu syok kat dia pulak.

yang perempuan pun sama jugak, pergi perasan yg laki tu syok kat dia! cehporah..!

lets just throw away that mind set!

org yg buka pintu tu, sebelum dia nk tutup pintu tu balik, apa kata dia tgk ada ke tak org nak guna pintu tu jugak..kalau ada, tlng lah tahan kan kejap. lagi2 kalau org lain tu tgn nya penuh dengan barang. untung2 org yg kau tahan kan pintu tu ada anak dara/anak teruna cantik/ganteng.. perghhh..

kalau saya lah kan, kalau ada org yg tahankan pintu utk saya, tak kira lah pintu apa pun, pintu office ke..pintu kedai ke..pintu lif ke, bagi saya org tu baik gilaaaak!

dan kepada org yg dibukakan pintu tu pula, jgn lupa ckp terima kasih dan senyum lah sikit..

you know,we can just be nice to everyone! Malaysia will be a better place insyaAllah!

No comments: